En liten lycklig flock!

Bilder på alla 4

Ungarna är här 20, 18, 15 och 13 dygn gammla.

2 svar

  1. Camilla

    När man ser dina söta undulatbebisar blir man ju sugen på att köpa en till..
    Jag har en snart 3-årig engelsk undulathane. Tamare fågel får man nog leta efter.
    Tror du att det är smart att köpa en unge nu? Skulle de kunna funka ihop om jag köper
    en hane nu och sätter dem i samma bur? Tänkte ge honom lite sällskap, men vill ej ha bebisar.
    Lycka till!

    30 mars, 2006 kl. 05:46

  2. Anna

    Guud så söta!
    Jag har själv en undulat som snart är fem år, och min lillasyrra har en som är 1 1/2 år.
    Innan den nye lille killen flyttade in bodde min hona med en annan hane som min syster ägde.
    Det skulle vara jätteskoj med ungar, men min hona är liksom inte kär i hanarna.
    Hur vet man egentligen om ens undulat är kär i en annan?
    Det kanske skulle finnas större chans att hon blev kär i en hane om det kom en ny hane så det fanns "lite att välja på", men då är jag också orolig för att hanarna skulle börja bråka om honan…
    Folk brukar ju säga att man alltid ska ha jämnt antal undulater, så att ingen blir utanför, men det skulle ju alltså betyda att om jag köper en ny undulathane måste jag köps ÄNNU en fågel…
    Lite knepigt att veta vad jag ska göra…
    Sedan undrar jag vad man gör om man väl får ungar, men man inte har någon att sälja dem till. Kan man då behålla dem i samma bur som föräldrarna?
    Tacksam för svar på mina många frågor.
    Lycka till med dina små ungar!🙂

    29 juni, 2006 kl. 11:20

Kommentera

